Wednesday 13 April 2011

JALAN JALAN CARI MAKAN 1

hai semua...bertemu kembali...arini kat bangi hujan je dr tghari..huhu...dah hujan ni paham2 jela, perut pon berbunyi lagu jamal abdillah, lagu justin bibir,...hehehe...aku pon saja la godek2 laptop ni search kat google cari makanan2 yang lazat...huhuh...macam2 la makanan yg aku jumpa..ok aku ceritakan satu persatu..

MEE UDANG DAN NASI UDANG PULAU SAYAK

mee udang ni terkenal kat kwsan kuala muda sbb sedap...dah tu die punya kedai betol2 tepi laut..yg terkenal mee udang usop la...tp harga bleh tahanla...namun, puas hati mkn kat sini, udang die fresh, besar lak tu..ditambah dgr angin dr laut ...wah syahdunya...kalo semua nak tau kedai ni berasakan udang so kalo kita mnta mee goreng nnt die akan letak juga udang so bayaran mahal la..kalo taknak udang ckap je ms order tu 'mee goreng tak mau udang', so baru die tak letak udang. kat bawah ni gambar-gambar tempat kedai dan juga menu tersebut...
ni gambar menu nasi goreng udang pulau sayak...slruupppp..aku pon dah terliur tgk udang die..huhuh..besar gedabak..heheh..kalo mkn udang je pon dh sengkak perut kan..kat bwh ni plak rupa mee udang die


ni plak pemandangan dari dalam kedai ni..cantik kan...dr pulau ni kita boleh nampak penang..kalo mlm lagi cantik panorama die




CHAR KUEH TIAW SG DUA

Char kueh tiaw ni bleh dikatakan the best in the world la..heheh..dengan kuah die yang pekat..pastu ckup rs masin manis masam..semuala...kalo nak ke sini tak susah just kuar tol sg dua so belok kiri and jln depan sket jmpala kedai ni betol2 tepi jln..tp nak parking susah sbb jln ni bz..silap parking abislah bontot kereta korang so datang naik motor jela lebih selamat...heheh...kalo nak tau tukang masak dalam kedai ni semua lelaki..skali masak sampai 3, 4 org...and jarang la berhenti sbb order x henti2..orang plak x putus2 datang. aku tau tempat ni pon sbb angah bw aku..sblum  ni dok pekena char belah sg petani je...dah lama aku tak rasa kesedapan char ni...satu ;lagi trademark kedai ni adalah tagline die'telur ayam dibasuh'..heheh...udang die pon fresh and besar2 gak

nampak selera tak?..kalo korang tak selera gak aku tak tau nak akata apa dah..huhuhu....udang die okla, x kecik sgt kan...kat bwh ni plak gambar depan kedai dia..nmpak tak ayat  'telur ayam di basuh" hehehe

No comments:

Post a Comment