Wednesday 13 April 2011

JALAN JALAN CARI MAKAN 2

NASI BERIANI GAM SEKSYEN 15 BANGI

aku dulu tak makan sangat nasi beriani..tp member2 klas aku yg perkenalkan aku kepada nasi beriani gam ni..hehe...kredit to Din...kedai ni berada kat kawasan seksyen 15 bangi, berhampiran dengan bangunan niosh dan juga petronas stesen minyak. kalo time tengahri pergi memang kena beratur la jawabnya...kadangkala tu sampai ke luar kedai. menu dia cam simpel je...nasi beriani pastu kita bleh pilih nak ayam masak merah ke , masak beriani ke, lauk daging ke..kalo lauk ayam masak merah tu just Rm6..dia bagi skali acar..ayam dia besar..memang berbaloi la...paling mahal lauk daging kambing rasanya...skali nasi semua RM7.80..kalo sapa yang tak mau makan nasi tu leh la order mee bandung, mee rebus muar. bagi aku sedap la...dan kalo mkn nasi beriani tu terasa kekenyangan dia..heheh..ni gambar nasi beriani tu tp ini lauk daging


tp sapa yg ada senggugut and nak dtg bulan tu jgn mkn acar tu..kang sakit plak..heheh..kat bwh ni gambar kat depan kedai..nama kedai die restoran anje



PASEMBOR PADANG KOTA PENANG
pasembor ni kalo kat tempat lain orang panggil rojak...dlu aku tak tau aku ingtkan depa jual rojak buah..heheh..rupa2nya pasembor la..orang utara je panggil pasembor ni...aku suka mkn gak...kuah kacang selalunya..sedap...tgk cara hidangan dia macam yong tau fu je..huhuhu..pilih2 lauk pastu potong campur kuah atas....mknnn..pasembor yang terkenal kat area penang la sbb mmg asal dia dr area tu pon terutamanya area padang kota..tapi kalo nak amik makanan tu, jgn pakai amik je..satg jenuh nak bayaq..huhu





1 comment:

  1. nasi beriani gam memang femes kat johor terutama di area batu pahat dan muar. Saya baru jer upload pics masa makan beriani gam kat Tangkak...bagi saya yg paling best tapi kurang dikenali.
    Senang2 tu singgah la yer blog saya di www.blogmakanbest.blogspot.com topik pasal makan, makan dan makan hehe..takde topik lain.
    Nanti follow yer blog saya TQ TQ TQ

    ReplyDelete