Monday 25 April 2011

TEMAN-TEMAN

Semua orang ada teman…samada teman itu biasa teman biasa, teman tapi mesra ataupun teman special, itu terpukang kpd kita nak yg bagaimana…kalo dalam 3 kategori tu aku ad 2 je, teman biasa and teman special..teman tapi mesra takde sbb tak baik ooo ada teman tapi mesra tu..kita seolah-olah menipu pasangan kita dan orang lain…tak baik sakitkan hati org..tak baik nak menipu…kalo orang buat kat kita camtu camne kita rasa plak kan..so, kalo dah dapat seseorang yang sayang kita tu, ita sayang la die sepenuh hati kita…

Teman biasa ni kita leh kata cam rakan  ataupun shabat yang sentiasa bersama kita la…kalo dia kawan kita tp dia tak snggup nak hadapi apa jua masalah ataupun tak dpt jd pendengar yg setia tu bukan teman kita, bukan sahabat kita..itu mcm org asing yg kita kenal dia hanya sekadar sahaja…aku ada sorang teman karib..kalo kat kg aku panggil dia angah ja…aku kenal dia  sejak form 6 la…sblum tu die sek tempat lain so bila die pndah ke sekolah aku baru aku kenal baik ngan dia…dia ni mamat hensem..hahah..kembangla ang angah kalo bc entri ni..tp mmg hensem kot..kalo kat form 6 dlu, time pg atau rehat je..bdak2 form 5,form 4 dok bertenggek kat koridor tu nak tgk angah..hahahha..kelakar gler..gurl ngorat laki..ramai plak gurl tu…pastu siap dtg klas lg nak jmpa ngan si angah tu..aku gelak ja sbb angah ni time tu jd tak tentu arah bila ramai gurl dok ngorat dia…smpai gurl2 tu panggil die abg cantik..

Biarlah dengan si angah tu…sbnrnya aku nak crita pasal teman special aku ni…nama dia FHSN…hahhaha..nama sngkatan die anum je…die dh jd teman istimewa aku dlm 6 thn lebih dh..pewittttt…lama tu kan…tu la..kiteorg pon rncang nak bina masjid sama2…skang bleh dh nak bina Cuma tnggu modal(duit) nak bina tu la..hehhe..ngah kumpul sket2…insyaAllah akan tercapai jua..kita kena yakin dengan setiap apa yang kita lakukan barulah diri kita akan lebih bersemnagat dan bermotivasi untuk melakukan sesuatu.
Aku suka anum ni sbb keperibadian die…Nampak cirri-ciri feminine atau kewanitaan tu terserlah…aku yakin die dapat bhagiakn aku kalo bersma dengan dia..dan selama 6 tahun nip on aku sentiasa hepy dengan dia walaupun adakalanya kiteorg ada salah paham, namun itu menjadikan kami lebih matang dan lebih rapat..macam belangkas la kata org tu..heheh…walaubagaimanapun aku tak suka satu ja ttg anum nie…iaituu….dia suka kentut..busukkkk..hahhaha..gurau ja…sbnarnya takde satu benda pon aku tak suka ttg dirinya..aku terima seadanya kelebihan atau kelemahan yang ada pada dirinya…bg aku anum la semangat aku untuk teruskan masa depan aku yg pada suatu ketika dulu nmpak kelam..

Ketika aku berhenti dr UPSI, aku rs ms tu mcm xde harapan nak dpt anum lg…sbb aku time tu Cuma ada STPM je..apa yg aku nk keje dgn ade sjil tu je..tp anum bg aku smngat utk teruskan perjuangan..belajar semula..die cakap die snggup tnggu aku…aku rs bersyukur sgt2 lepas die cakap begitu..aku tau die ikhlas nk membantu aku dn hdup bersma aku…skarang pon kalo aku ada prob die slalu bantu solve and bg nasihat camne nak hadapi semua tu walaupun kdg2 tu aku slalu wat die sedih..maafkan abg ye num…abg nk jd terbaek utk anum tau..bertuah aku dapat cik anum nie…oklah setakat ni jela dlu…I lap u cik hanum..pewittttt

No comments:

Post a Comment